یک ترکیب غذایی ساده برای پیشگیری از سکته قلبی!

یک ترکیب غذایی ساده برای پیشگیری از سکته قلبی!

بر اساس نتایج یک تحقیق، خوردن آووکادو و بهره‌مندی از مزایای پتاسیم موجود در آن برای کاهش فشار خون، بیشتر در زنان نسبت به مردان مؤثر است.

به گفته محققان، ریختن آووکادو روی نان یک تست عالی برای سلامت قلب زنان است و می‌تواند از سکته قلبی جلوگیری کند. این ادعا به نقل از دیلی میل منتشر شده است.

بر اساس یک مطالعه انجام شده توسط محققان هلندی و منتشر شده در مجله قلب اروپا، زنانی که بیشترین میزان پتاسیم را مصرف می‌کردند، سطح پایین‌تری از فشار خون داشتند. به عبارت دیگر، هر یک گرم افزایش در مصرف پتاسیم روزانه با کاهش ۲.۴ میلیمتر جیوه در فشار خون مرتبط بود.

با تجزیه و تحلیل جداگانه، نتایج نشان داد که افرادی که بیشترین میزان پتاسیم را مصرف می‌کردند، در مقایسه با افرادی که کمترین مصرف پتاسیم را داشتند، ۱۳ درصد کمتر از حملات قلبی یا سکته مغزی رنج بردند.

پروفسور لیفرت وگت، متخصص در مرکز پزشکی دانشگاه آمستردام، اظهار داشت که برای ایجاد یک رژیم غذایی سالم برای قلب، لازم است به علاوه محدودیت در مصرف نمک و افزایش مصرف پتاسیم، اقدامات دیگری نیز برای بهبود وضعیت قلبی انجام شود. از این رو، شرکت‌های تولید کننده مواد غذایی می‌توانند به جای استفاده از نمک مبتنی بر سدیم، از نمک مبتنی بر پتاسیم در تولید غذاهای فراوری شده استفاده کنند تا به بهبود سلامت قلب کمک کنند.

در این تحقیق، محققان ۲۵ هزار نفر را در طی ۲۰ سال بررسی کرده‌اند. افراد مورد مطالعه در رده سنی ۴۰ تا ۷۹ سال بودند و بر اساس میزان پتاسیم مصرفی در روز به چند گروه تقسیم شدند، از کم تا زیاد. به طور کلی، سازمان جهانی بهداشت برای بزرگسالان توصیه می‌کند که روزانه حداقل ۳.۵ گرم پتاسیم مصرف کنند.

پتاسیم در آووکادو به میزان بیشتری نسبت به دیگر مواد غذایی، و به ویژه در موز، وجود دارد. در این تحقیق، زنان بیشتری نسبت به مردان به مزایای مصرف پتاسیم و کاهش فشار خون دست یافتند. به طوری که هر یک گرم پتاسیم اضافی مصرف شده در روز، تقریباً معادل یک آووکادو (۹۷۵ میلی گرم) است و با کاهش ۲.۴ میلی متر جیوه در فشار خون سیستولیک مرتبط است.

مقدار مشابهی نیز در سه عدد موز یا سه فنجان شیر (هر کدام با حجم ۳۷۵ میلی‌لیتر) یافت شد. پتاسیم به بدن کمک می‌کند تا سدیم بیشتری را از طریق ادرار دفع کند و تعادل مایعات در بدن را کنترل کند.

 

منبع:آخرین خبر

imedwall.com