چقدر از آدم ها درگیر پیش‌دیابت هستند؟

چقدر از آدم ها درگیر پیش‌دیابت هستند؟

به نظر می‌رسد که ۲۰ درصد جمعیت جهان دارای سطح قند خون بالا هستند و به عنوان افرادی در حالت پیش‌دیابت شناخته می‌شوند.

به گفته داده‌های ارائه شده، حدود ۳۷ میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا با بیماری دیابت مبارزه می‌کنند و تخمین زده شده که بیش از هشت میلیون نفر نیز از بیماری خود آگاهی ندارند. تقریباً ۳۸ درصد جمعیت بزرگسال یا ۹۶ میلیون نفر نیز در حالت پیش‌دیابت هستند، و نیمی از این افراد سن بالای ۶۵ سال دارند. با تشخیص زودهنگام پیش‌دیابت، می‌توان فرآیند آن را بهبود بخشید.

یک گروه از محققان آمریکایی برای بررسی شیوع پیش‌دیابت در بین افراد، یک مطالعه جدید را انجام دادند. آن‌ها برای رسیدن به این هدف، ۳۸۴ نفر را انتخاب کردند و به مدت دو هفته، سطح قند خون آن‌ها را با استفاده از یک ابزار اندازه‌گیری خاص، اندازه‌گیری کردند. علاوه بر این، این افراد نیز تحت معاینه پزشک قرار گرفتند.

به گفته نتایج بررسی‌های انجام شده، ۲۰ درصد از افرادی که در مطالعه شرکت کرده‌اند، سطح قند خون بالایی داشته‌اند، اما پزشک آن‌ها را سالم تشخیص داده است. نتایج مطالعاتی از این نوع به تشخیص زودهنگام پیش‌دیابت و مدیریت و کنترل این بیماری کمک می‌کند. بهتر است افراد برای پیشگیری از بروز پیش‌دیابت و دیابت نوع دو، بیشتر تمرکز خود را بر روی نوع کالری مصرفی، زمان صرف غذا و میزان فعالیت بدنی خود بگذارند. همچنین، توصیه می‌شود که افراد به مقدار کافی بخوابند و از استرس و اضطراب دوری کنند.

نتایج این مطالعه در مجله Mayo Clinic Proceedings: Digital Health منتشر شده است.