چرا قد طبیعی انسان ها بلندتر شده است؟

چرا قد طبیعی انسان ها بلندتر شده است؟

به گزارش آیمدوال (نیازمندی های تجهیزات پزشکی) و به نقل از بی بی سی، دانشمندان می گویند معمای این که چرا انسان ها زودتر از قبل، بلند قد می شوند و به بلوغ می رسند را می توان با یک حسگر در مغز توضیح داد.

میانگین قد در بریتانیا در طول قرن بیستم 3.9 اینچ (10 سانتی متر) و در سایر کشورها به 7.8 اینچ افزایش یافت، زیرا سلامت تغذیه بهبود یافته است. اما دقیقاً چگونه این اتفاق می افتد هرگز درک نشده است.
محققان بریتانیایی می گویند این کشف می تواند منجر به تولید داروهایی برای بهبود توده عضلانی و درمان تاخیر در رشد شود.
دانشمندان برای مدت طولانی می‌دانستند که انسان‌هایی که رژیم‌های غذایی مناسب و دسترسی مطمئن به غذا دارند، تمایل به رشد قد دارند و سریع‌تر بالغ می‌شوند.
به عنوان مثال، در کره جنوبی، قد بزرگسالان با تبدیل کشور از یک کشور فقیر به یک جامعه توسعه یافته افزایش یافته است. با این حال، در بخش‌هایی از جنوب آسیا و آفریقا، قد مردم فقط اندکی از 100 سال پیش بلندتر است.

در جاهای دیگر، بیشترین افزایش قد در طول قرن گذشته مربوط به زنان کره جنوبی و مردان ایرانی بوده است.

سیگنال ها میگویند تولید مثل کنید!

مشخص است که سیگنال‌های غذا به بخشی از مغز به نام هیپوتالاموس می‌رسد و به آن درباره سلامت تغذیه‌ای بدن می‌گوید و باعث رشد می‌شود.
این مطالعه جدید که در نیچر منتشر شده و توسط محققان دانشگاه کمبریج به همراه تیم‌هایی از دانشگاه کوئین مری لندن، دانشگاه بریستول، دانشگاه میشیگان و دانشگاه وندربیلت هدایت می‌شود، گیرنده مغزی پشت این فرآیند را کشف کرده است.
این گیرنده MC3R نامیده می شود و ارتباط مهمی بین رشد، توسعه غذا و مسائل جنسی دارد.

پروفسور سر استفان اوراهیلی (Prof Sir Stephen O’Rahilly)، نویسنده این مطالعه، از کمبریج، گفت: “این به بدن می گوید که ما اینجا عالی هستیم، غذای زیادی داریم، بنابراین به سرعت رشد کنید، زود بلوغ شوید و بچه های زیادی تولید کنید.”

این جادو نیست – ما نمودار سیم کشی کامل را برای چگونگی وقوع آن داریم. گیرنده‌های مغز کلیدی هستند که چگونه تغذیه باعث رشد و تکامل می‌شود.

مغز انسان

هنگامی که گیرنده مغز در انسان به طور طبیعی کار نمی کند، محققان دریافتند که افراد قد کوتاه تری دارند و دیرتر از افراد دیگر بلوغ را شروع می کنند.

این تیم از طریق ترکیب ژنتیکی نیم میلیون داوطلبی که در Biobank (یک پایگاه داده عظیم از اطلاعات ژنتیکی و سلامت) بریتانیا ثبت نام کرده بودند، جستجو کردند تا صحت این موضوع را تایید کنند.

کودکانی که جهش‌های ژنی دارند که گیرنده‌های مغزی را مختل می‌کند، همگی کوتاه‌تر و وزن کمتری نسبت به سایر کودکان داشتند، که نشان می‌دهد این اثر در اوایل زندگی شروع می‌شود.

دستگاه ها و ملزومات پزشکی و تجهیزات پزشکی را میتوانید در سایت آیمدوال، آگهی کرده و در معرض دید افراد متخصص این حوزه بگذارید، این سایت به طور تخصصی به پردازش آگهی های خرید و فروش تجهیزات پزشکی میپردازد.

تیم تحقیقاتی یک نفر را پیدا کردند که در هر دو نسخه ژن MC3R جهش داشت، که بسیار نادر و مضر است. این شخص بسیار کوتاه قد بود و بعد از 20 سالگی به بلوغ رسید.

داروهایی برای آینده رشد قد انسان ها

اما انسان ها در این زمینه تنها نیستند – محققان موش ها را مورد مطالعه قرار دادند تا تأیید کنند که مسیر مشابهی در حیوانات نیز وجود دارد.

این کشف می تواند به کودکان دارای تاخیر جدی در رشد و بلوغ و همچنین به افرادی که به دلیل بیماری های مزمن ضعیف می شوند و نیاز به عضله سازی دارند کمک کند.

پروفسور اوراهیلی گفت: تحقیقات آینده باید بررسی کند که آیا داروهایی که به طور انتخابی MC3R را فعال می‌کنند ممکن است به هدایت کالری به عضلات و سایر بافت‌های لاغر کمک کنند، با این چشم‌انداز که عملکرد فیزیکی چنین بیمارانی را بهبود ببخشد.

دانشمندان قبلاً یک گیرنده مغزی را شناسایی کرده بودند که اشتها را کنترل می کند به نام MC4R و کسانی که فاقد آن هستند معمولاً چاق هستند.

آیا انسان ها می توانند به رشد قد خود ادامه دهند؟

سقفی برای ارتفاع وجود دارد و زمانی به آن می رسد که افراد به پتانسیل ژنتیکی خود دست یابند.

عواملی مانند سلامتی و رژیم غذایی تاثیر زیادی بر روی این موضوع دارند.

هنگامی که کودکان خانواده های فقیرتر، غذا و کالری کافی دریافت می کنند، می توانند به قدی که از والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود به ارث برده اند رشد کنند.

افراد قد بلندتر معمولا عمر طولانی تری دارند و کمتر از مشکلات قلبی رنج می برند و همچنین ممکن است در نهایت درآمد بیشتری داشته باشند.

اما انسان ها نمی توانند برای همیشه به رشد خود ادامه دهند.

مانند بسیاری از کشورهای دیگر در اروپا، میانگین قد در بریتانیا در قرن گذشته افزایش یافته است – اما در 10 سال گذشته نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد این قد در حال ثابت و یکسان شدن است.

قدبلندترین افراد جهان مردان متولد هلند (71.8 اینچ) و کوتاه ترین آنها زنان متولد گواتمالا (55.1 اینچ) هستند.

جدیدترین آگهی های آیمدوال

آر اف کویتیشن در حد نو
1

آر اف کویتیشن در حد نو

قیمت : 25,000,000 تومان
2 هفته قبل / کرمانشاه

آر اف (RF) کویتیشن در حد نو ، این دستگاه در حد نو میباشید و کمتراز 20 بار روشن شده است

دستگاه لیزر اشنایدر پلاس 2022
2

دستگاه لیزر اشنایدر پلاس 2022

قیمت : 340,000,000 تومان
2 هفته قبل / گلستان ، گرگان

دستگاه لیزر اشنایدر پلاس 2022 در حد صفر واقعی زیر دو میلیون شات خورده و نزدیک ۲۸ میلیون دیگه قابلیت شات زدن داره و دستگاه […]