نحوه فروش تجهیزات پزشکی استوک دست دوم یا کارکرده چگونه است؟

نحوه فروش تجهیزات پزشکی استوک دست دوم یا کارکرده چگونه است؟

فروش تجهیزات پزشکی دست دوم

روش های فراوانی جهت به فروش رساندن این لوازم، وسایل و تجهیزات و ملزومات پزشکی کارکرده و دست دوم وجود دارد که در ادامه به آن میپردازیم:

1- در مورد قیمت فروش تجهیزات پزشکی کارکرده، استوک و دست دوم خود آگاه باشید.

اگر کالای پزشکی شما هنوز در شرایط خوبی به سر میبرد و در حال استفاده توسط متخصصین پزشکی و پزشکان است، به احتمال زیاد شما یک مشتری برای آن پیدا خواهید کرد، با این حال برای برخی از تجهیزات پزشکی تقاضای بیشتری نسبت به بقیه وجود دارد و شما باید از این موضوع به خوبی آگاه باشید.

قیمت های این گونه تجهیزات میتواند بسیار رقابتی باشد و شما باید این فاکتور را در زمان فروش مجدد دستگاه پزشکی در نظر داشته باشید. تجهیزات پزشکی رایج و عمومی که در فروش مجدد به عنوان استوک و دست دوم میتوانید آن ها را به حراج بگذارید شامل موارد زیر میتواند باشد :

ویلچرهای دست دوم و کارکرده، لیزر پوست، ماشین بیهوشی، تخت های جراحی، الکترو شوک ها یا دفیبریلاتورهای قلبی، ونتیلاتورها، پمپ های سرنگ، سرم و بطور کلی اینفیوژن پمپ ها، مانیتورهای بیمار، انکوباتور نوزاد، وارمرهای نوزاد، میکروسکوپ،  نوار قلب یا ECG و لوازم و وسایل پزشکی از این قبیل.

2- تجهیزات پزشکی را تمیز کنید.

اگر قصد فروش لوازم پزشکی کارکرده خود را دارید بدیهی است که باید آن را در حد یک وسیله نو تمیز کنید. برای مثال اگر قصد فروش یک ویلچر دست دوم را دارید، باید به خوبی آن را تمیز کنید و حتی چرخ های آن را نیز کاملا تمیز کرده و از سالم بودن و کار کردن آن اطمینان حاصل کنید.

تمیز کردن وسیله به شما در فروش آن بسیار کمک خواهد کرد و شرایط و وضعیت واقعی محصول از نظر کارکرد را نمایش خواهد داد بدین ترتیب شما حتی میتوانید دستگاه خود را با قیمت بالاتر به فروش برسانید.

3- تصویر و عکس تجهیزات پزشکی

بعد از اینکه وسیله پزشکی مورد نظر خود را تمیز کردید شما باید 4 الی 5  عکس از زاویه های مختلف از وسیله پزشکی خود بگیرید و سپس از این تصاویر در آگهی خود استفاده کنید. توصیه میشود از یک دوربین دیجیتال مناسب و با کیفیت برای گرفتن عکس از وسیله استفاده نمایید. ترجیحا از بک گراند سفید در پشت تصویر استفاده نمایید تا دستگاه شما بهتر دیده شود.

خرید تجهیزات پزشکی دست دوم

خرید تجهیزات پزشکی دست دوم

توجه داشته باشید که تنها تجهیزات پزشکی یا کالای پزشکی خود درکادر تصویر دیده شود و اشیای دیگر در کادر نباشد. نکته بعدی نورپردازی و داشتن نور کافی برای تصویر برداری است که باید به آن توجه کنید.

هنگام تصویر برداری اگر خراش، ضربه و یا هر نقضی در دستگاه وجود دارد بهتر است آن را در تصویر مشخص کنید تا در زمان آگهی خریدار به خوبی از آن آگاهی داشته باشد. صادق بودن و ذکر جزییات به درستی به فروش سریع تر دستگاه شما کمک خواهد کرد.

4- وسیله مورد نظر خود را به صورت آنلاین آگهی کنید.

سایت های مختلفی برای فروش کالای کارکرده وجود دارد که ما سایت آیمدوال ، نیازمندی های تخصصی تجهیزات و ملزومات پزشکی را پیشنهاد میکنیم آدرس این سایت به صورت imedwall.com میباشد.

آیمدوال

آیمدوال | جامعه تخصصی و حرفه ای نیازمندی های تجهیزات پزشکی

مزیت هایی که آیمدوال نسبت به شبکه های اجتماعی و آگهی کردن در شبکه های اجتماعی دارد این است که گروه های تخصصی برای آگهی وجود دارد و نیاز به به روز رسانی آگهی ها به صورت روزانه نیست و شما میتوانید آگهی خود را در معرض دیدگان یک جامعه تخصصی تجهیزات پزشکی قرار دهید.

نکته: قرار دادن آگهی های خرید و فروش وسایل و کالاهای عمومی نظیر اتوموبیل و دوچرخه و غیره در تلگرام دیوار و شیپور شاید به شما در فروش وسیله کمک کند، ولی برای خرید و فروش تجهیزات پزشکی کار حرفه ای و درستی محسوب نمیشود چرا که این لوازم بسیار تخصصی هستند، مشتری خاص خود را دارند و به کار افراد عادی جامعه نمی آیند.

5- فروش دستگاه یا وسیله پزشکی به مغازه های تجهیزات پزشکی یا شرکت های مرتبط

بسیاری از شرکت ها و مغازه های تجهیزات پزشکی (صنف های تجهیزات پزشکی) میتوانند دستگاه یا وسیله دست دوم شما را خریداری کنند. دو نوع فروش در این روش وجود دارد. اول اینکه شما درصدی از مبلغ فروش دستگاه را به فروشنده که همان مغازه تجهیزات پزشکی است جهت کارمزد فروش بدهید تا او برایتان بفروشد، یا اینکه اگر مغازه دار راغب بود دستگاه را به مغازه دار بدهبد و وجه نقد دریافت کنید.

برخی از مغازه های تجهیزات پزشکی و شرکت های مرتبط میتوانند حتی دستگاه های از کار افتاده را تعمیر کرده و بصورت رفربیشد (refurbished) برای فروش بگذارند. بدین ترتیب شما میتوانید از دستگاه و یا وسیله پزشکی خود که قابل فروش نبود، اندکی درآمد کسب کنید .

6- با مراکز درمانی اطراف محل سکونت خود تماس بگیرید

اگر مرکز پزشکی در نزدیکی محل سکونت یا کار شما وجود دارد با آنها تماس بگیرید تا مطمين شوید که تجهیزات پزشکی شما را خریداری میکنند یا نه. برخی از مراکز پزشکی ممکن است دستگاه شما را با توجه به قیمت پایین آن خریداری کنند.

imedwall

نیازمندی تجهیزات پزشکی

توصیه میشود که دستگاه پزشکی خود را به مرکز نبرید و تنها با آنها تماس بگیرید، چرا که ممکن است وسیله را به مرکز درمانی ببرید ولی مسئولین مرکز تمایلی به خرید دستگاه شما نداشته باشند. پس بهتر است در ابتدا با آنها تماس بگیرید و عکس ها و توضیحات وسیله را قبل از مراجعه حضوری برای آنها ارسال کنید و نظر آنها را بدانید. بخش مهندسی پزشکی بیمارستان یا دپارتمان مهندسی پزشکی میتواند شما را در این رابطه در بیمارستان کمک نماید. در این بخش مهندس پزشک ها حضور دارند که میتوانند اطلاعات کافی و مناسب برای فروش تجهیزات پزشکی به شما ارائه دهند.

7- راه اندازی یک فروشگاه وسایل دست دوم پزشکی یا فروشگاه اینترنتی را نیز در نظر داشته باشید.

معمولا ایجاد و تاسیس یک فروشگاه و مغازه تجهیزات پزشکی دست دوم زمان بر است، چرا که شما نیاز دارید تجهیزات دیگر را از فروشنده های دیگر خریداری و انبار خود را کامل کنید، اما اگر شما بتوانید این کار را انجام دهید و انبار خود را با خرید تجهیزات پزشکی دست دوم از فروشندگان و سایت های آنلاین دیگر کامل کنید شما میتوانید سود خوبی را از فروش این تجهیزات به دست بیاورید.

در پایان پیشنهاد می شود که شما کالای پزشکی خود را از طریق سایت های آنلاین تخصصی تجهیزات پزشکی نظیر آیمدوال آگهی کنید و به فروش برسانید .

آگهی های مرتبط با این مطلب

ترازوی دقیق آزمایشگاهی اوهاس مدل NV2202
2

ترازوی دقیق آزمایشگاهی اوهاس مدل NV2202

قیمت : تماس بگیرید
4 هفته قبل / تهران ، تهران

ترازوی دقیق آزمایشگاهی اوهاس برند: OHAUS سوییس-آمریکا ظرفیت: 2200 گرم دقت: 0.01 گرم کالیبراسیون: خارجی 1 سال ضمانت + 10 سال خدمات پس از فروش […]

فروش هموژنایزر التراسونیک 110 وات
1

فروش هموژنایزر التراسونیک 110 وات

قیمت : 20,000,000 تومان
4 هفته قبل / تهران ، تهران

دستگاه هموژنایزر التراسونیک 110 وات ، فقط یکبار استفاده شده به مدت ۱۰ دقیقه پراب هم تیتانیوم هستش

هود آزمایشگاهی – شیمیایی
4

هود آزمایشگاهی – شیمیایی

قیمت : تماس بگیرید
4 هفته قبل / تهران ، تهران

هود آزمایشگاهی – شیمیایی به ابعاد 240 * 80 * 150 سانتیمتر به صورت استاندارد ویا طبق سفارش مشتری طبق مشخصات فنی ذیل : به […]

فروش ویژه و ارائه خدمات انواع سلکانتر
5

فروش ویژه و ارائه خدمات انواع سلکانتر

قیمت : تماس بگیرید
4 هفته قبل / تهران

نویان دانش آزما، فروش ویژه و ارائه خدمات انواع سلکانتر شرکت مهندسی پزشکی – آزمایشگاهی این شرکت با فعالیت 24 ساعته متخصصین برق و مهندسی […]